Vad är egentligen content? Och än mer relevant, vad är bra innehåll? Finns det ett generellt bra svar på det? Njae, är väl svaret.

Content, eller innehåll, ska vara anpassat till din produkt med syftet att attrahera en viss målgrupp, oftast med ett problem din produkt kan lösa. Det ska dessutom vara bra skrivet, fånga läsaren så att hen läser till slutet och visa på att du kan din produkt.

Den här artikeln hade varit riktigt dåligt content om den hade fortsatt i samma något tråkiga stil, men som tur är vänder den tvärt och ger dig fem konkreta tips på hur just du lyckas med ditt content.

  • Oavsett om du producerar rörligt eller skrivet content, svara på en fråga eller lös ett problem!
  • Kill your darlings! Jo faktiskt. Jag vet att den är gammal, men också välbeprövad. Dra inte ut på det – make it simple & short!
  • Tro inte att det räcker med en content-artikel och sedan är du hemma. Contentproduktion och -management kräver både tanke, planering och kontinuitet.
  • Våga satsa på contentproduktion, ge det tid och avsätt budget för att lyckas. Därefter kommer tålamod väl till hands. En del content kan ge direkt avkastning, men det är större chans att det ger ROI med tiden och den som spelat sina kort rätt kan räkna med att skörda frukten av en bra contentproduktion för lång tid framöver.
  • Glöm inte att det är en stor skillnad på att skapa buzz, clickbaites och engagemang. Det är bra att veta vad man har för syfte innan man sätter igång.

Jag hoppas att denna artikel fått dig att förstå att content kräver jobb och engagemang och är något värt att satsa på.

Gör det helhjärtat eller strunta i det!

Innehåll i en tid då alla skapar content.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.