Ett bra nyhetsbrev berör och engagerar, innehåller knappar för call to action och konverterar i sälj. Men hur gör man egentligen det?

Texten i nyhetsbrevet ska vara lätt att läsa, vara tydligt indelat i stycken och får gärna ha en tilltalande design. Innehållet ska vara betydelsefullt för läsaren och det får gärna bjuda på värdefull information inom det område ditt företag är experter.

Om man i ett nyhetsbrev identifierar ett problem, ska man också presentera en lösning. Förhoppningsvis är lösningen på problemet något som du och ditt företag kan erbjuda. Då har ni kommit en bra bit på väg!

Men för att det faktiskt ska bli något köp, call to action knapp eller inte, behöver ni berätta en historia. Den ska gärna bygga på en känsla som läsaren kan relatera till så att hen läser vidare eller ännu hellre, köper er tjänst.

Om ni vill ha hjälp av någon med kunskap om hur man utformar ett sådant nyhetsbrev så är ni välkomna att kontakta mig!

Vinnande koncept för ett lyckat nyhetsbrev!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.